Around the clock- zasady gry
Inne nazwy: Around the world, dookoła tarczy, zegar
Gra świetnie nadaje się na trening. Można grać w pojedynkę i dowolnie modyfikować trudność gry.
Rozgrywka ta idealnie trenuje celność i daje pewność rzutu we wszystkie pola na tarczy dart.
Odpowiednio dobrane modyfikacje pozwalają na ćwiczenie trafiania pól podwójnych i potrójnych.
Cel gry: trafienie w kolejności od 1 do 20 wszystkich pól na tarczy.
Around the clock
Gracze rzucają 3 lotkami w kolejce. Po trafieniu w odpowiednie pole, przechodzi się do kolejnego. Lotki nie trafione po prostu są pomijane.
Start gry:
- Rzut 1 lotką w jeden- zaliczone
- Rzut 2 lotką w 4- nie zaliczone
- Rzut 3 lotką w 2- zaliczone
Rzuty przeciwnika. Kolejna kolejka rzutów:
- Rzut 1 lotką w 3- zaliczone
itd. aż do trafienia pola 20.
Popularne modyfikacje:
Z polem Bull’s eye
Dla utrudnienia dodajemy do trafienia pole bull’s eye. Możemy je dodać na początku kolejki, na końcu, lub tu i tu.
Around the clock double
Trafiamy tylko pola podwójne od 1 do 20. Czyli: podwójne 1, podwójne 2 itd.
Around the clock triple
Naszym celem jest rzucanie tylko pól potrójnych.
Around the clock kontynuowane.
Jeśli wszystkie 3 lotki trafią w dobre pola (np. rozpoczęcie gry, rzuty w pola 1, 2 i 3), to gracz nabywa prawo do kontynuowania gry kolejnymi 3 lotkami. Odbiera się w tym pzypadku możliwość gry przeciwnikowi i teoretycznie możliwe jest zakończenie bez rzutów przeciwnika.
Można łączyć z trafianiem w pola podwójne i potrójne.
Around the clock z podwójnymi/potrójnymi
Zasady takie, jak w standardowej wersji, ale po trafieniu w podwójny sektor wymaganego pola, przeskakujemy wynik o 2. Pole potrójne- przeskakujemy wynik o3.
Przykład:
- Rozpoczynamy i trafiamy pole 1.
- Celujemy w 2- trafiamy pole podwójne 2. Dzięki bonusowi omijamy pole 3.
- Celujemy w 4- trafiamy pole podwójne 3. Dzięki bonusowi omijamy pola 4 i 5.
itd.
Around the clock z karą
Jeśli w całej kolejce rzutów nie trafimy w wymagane pole, cofamy się o 1.
Przykład:
- Trafiamy w pole 6- chybione
- Jeszcze raz w 6- chybione
- Ostatnia próba w pole 6- chybione
W kolejnej kolejce rzutów cofamy się z wynikiem i trafiamy w pole 5.
Around the clock treningowe
Najpierw trafiamy wszystkie pola pojedyncze na dużych sektorach. Następnie wszystkie pola pojedyncze na małych sektorach. Dalej trafiamy wszystkie pola podwójne i później- pola potrójne. Na koniec pole 25 i 50.
Around the clock po tarczy
W tej wersji trafiamy po kolei sektory tarczy i poruszamy się tak, jak wskazówki zegara. A więc trafiamy kolejno: 1, 18, 4, 13,6, itd.
Powyższe modyfikacje można oczywiście łączyć według upodobań.