Around the clock- zasady gry

Around the clock- zasady gry

autor: Coolest Gadgets

Inne nazwy: Around the world, dookoła tarczy, zegar

Gra świetnie nadaje się na trening. Można grać w pojedynkę i dowolnie modyfikować trudność gry.

Rozgrywka ta idealnie trenuje celność i daje pewność rzutu we wszystkie pola na tarczy dart.

Odpowiednio dobrane modyfikacje pozwalają na ćwiczenie trafiania pól podwójnych i potrójnych.

Cel gry: trafienie w kolejności od 1 do 20 wszystkich pól na tarczy.

Around the clock

 

Gracze rzucają 3 lotkami w kolejce. Po trafieniu w odpowiednie pole, przechodzi się do kolejnego. Lotki nie trafione po prostu są pomijane.

Start gry:

  • Rzut 1 lotką w jeden- zaliczone
  • Rzut 2 lotką w 4- nie zaliczone
  • Rzut 3 lotką w 2- zaliczone

Rzuty przeciwnika. Kolejna kolejka rzutów:

  • Rzut 1 lotką w 3- zaliczone

itd. aż do trafienia pola 20.

Popularne modyfikacje:

Z polem Bull’s eye

Dla utrudnienia dodajemy do trafienia pole bull’s eye. Możemy je dodać na początku kolejki, na końcu, lub tu i tu.

Around the clock double

Trafiamy tylko pola podwójne od 1 do 20. Czyli: podwójne 1, podwójne 2 itd.

Around the clock triple

Naszym celem jest rzucanie tylko pól potrójnych.

Around the clock kontynuowane.

Jeśli wszystkie 3 lotki trafią w dobre pola (np. rozpoczęcie gry, rzuty w pola 1, 2 i 3), to gracz nabywa prawo do kontynuowania gry kolejnymi 3 lotkami. Odbiera się w tym pzypadku możliwość gry przeciwnikowi i teoretycznie możliwe jest zakończenie bez rzutów przeciwnika.

Można łączyć z trafianiem w pola podwójne i potrójne.

Around the clock z podwójnymi/potrójnymi

Zasady takie, jak w standardowej wersji, ale po trafieniu w podwójny sektor wymaganego pola, przeskakujemy wynik o 2. Pole potrójne- przeskakujemy wynik o3.

Przykład:

  • Rozpoczynamy i trafiamy pole 1.
  • Celujemy w 2- trafiamy pole podwójne 2. Dzięki bonusowi omijamy pole 3.
  • Celujemy w 4- trafiamy pole podwójne 3. Dzięki bonusowi omijamy pola 4 i 5.

itd.

Around the clock z karą

Jeśli w całej kolejce rzutów nie trafimy w wymagane pole, cofamy się o 1.

Przykład:

  • Trafiamy w pole 6- chybione
  • Jeszcze raz w 6- chybione
  • Ostatnia próba w pole 6- chybione

W kolejnej kolejce rzutów cofamy się z wynikiem i trafiamy w pole 5.

Around the clock treningowe

Najpierw trafiamy wszystkie pola pojedyncze na dużych sektorach. Następnie wszystkie pola pojedyncze na małych sektorach. Dalej trafiamy wszystkie pola podwójne i później- pola potrójne. Na koniec pole 25 i 50.

Around the clock po tarczy

W tej wersji trafiamy po kolei sektory tarczy i poruszamy się tak, jak wskazówki zegara. A więc trafiamy kolejno: 1, 18, 4, 13,6, itd.

Powyższe modyfikacje można oczywiście łączyć według upodobań.

Zainteresuje Cię także: